Reklamacje i zwroty
  1. § Postanowienia wstępne

    1. Niniejszy dokument skierowany jest do wszystkich klientów sklepu internetowego Lulli, którzy dokonali zakupu towaru i określa zasady zwrotu towaru oraz postępowania reklamacyjnego z tytułu rękojmi.

    2. Dostęp do tego dokumentu może uzyskać każda osoba w dowolnym momencie, znajdując go pod adresem internetowym – https://lulli.pl/reklamacje-i-zwroty. Dokument można pobrać, zapisać na dowolnym nośniku i sporządzić jego wydruk.

    3. Sklep internetowy Lulli, dostępny pod adresem internetowym lulli.pl, prowadzony jest przez Amelię Zadrożną-Nowak prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Lulli Amelia Zadrożna-Nowak, z główną siedzibą w Gilowicach przy ul. Wiejskiej 9, kod pocztowy 43-227 (Polska), (druga siedziba znajduje się w Pszczynie, przy ul. Plac Targowy 12, 43-200) wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8222338749, REGON 381649892. Sklep internetowy Lulli prowadzi sprzedaż artykułów dziecięcych oraz akcesoriów.

    4. Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym dokumencie stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    5. Aby ułatwić odbiór i przejrzystość Dokumentu fraza Użytkownik została zastąpiona bezpośrednim zwrotem do osoby czytającej - „Wy/Państwo”, a frazy Sklep oraz Sprzedawca pierwszą osobą liczby mnogiej - „My” (jako sklep internetowy Lulli).

    6. Pozostałe nazewnictwo w Dokumencie zostało zaczerpnięte ze słowniczka Regulaminu sklepu internetowego Lulli (§ 2 Definicje), dostępnego pod adresem: https://lulli.pl/regulamin-zakupow.

  2. § Dane adresowe

    1. Adres głównej siedziby Sprzedawcy: 43-227 Gilowice, ul. Wiejska 9 (Polska).

      Adres drugiej siedziby Sprzedawcy: 43-200 Pszczyna, ul. Plac Targowy 12 (Polska).

    2. Adres e-mail właścicielki: amelia@lulli.pl

      adres e-mail sklepu: hello@lulli.pl

    3. Numer telefonu właścicielki: 502-289-562,

      numery telefonu do firmy: 690-455-680, 690-360-170

    4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 52 1140 2004 0000 3102 7814 8624

    5. Użytkownik może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 15:00.

    6. Formularz kontaktowy: https://lulli.pl/pl/contact.

    7. Formularz postępowania reklamacyjnego: https://lulli.pl/public/assets//Formularz-reklamacyjny-Lulli.pdf

    8. Link do pobrania formularza odstąpienia od umowy: https://lulli.pl/reklamacje-i-zwroty

  3. § Zmiany w zamówieniu 

    1. Jeśli chcecie dokonać Państwo zmian w swoim Zamówieniu, możecie skontaktować się z nami drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty e-mail, wiadomości na Facebooku lub telefonicznie.

    2. Zmian możecie dokonać Państwo tylko do momentu ich nadania przez Nasz Sklep. Wysłanego Zamówienia nie można już modyfikować.

    3. Jeśli złożyliście Państwo kilka osobnych Zamówień w krótkim czasie, istnieje możliwość połączenia ich w jedno Zamówienie i wysłania w jednej paczce, jeśli żadna z nich została już wysłana. W tym celu prosimy o kontakt przez nasz profil na Facebooku, mailowo lub telefonicznie.

  4. § Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość

    1. Pragniemy przypomnieć, że przy odbierze paczki mają Państwo prawo do dokładnego jej obejrzenia i przy stwierdzeniu wyraźnych uszkodzeń lub stwierdzeniu prób otwierania paczki poprosić kuriera o rozpakowanie przesyłki jeszcze przed potwierdzeniem jej przyjęcia. Jeśli okaże się, że zawartość jest uszkodzona, na co wskazują uszkodzenia podczas transportu, obowiązkiem kuriera jest niezwłoczne spisanie protokołu szkody wraz z kupującym.

    2. Przysługuje Państwu prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin 14 dni liczony jest od dnia wejścia w posiadanie Towaru przez Klienta. Odpowiednio:

    • Od dnia dostarczenia przesyłki przez kuriera.

    • Od dnia wyjęcia przesyłki z paczkomatu.

    • Od dnia odbioru osobistego zamówienia przez Klienta.

    1. Termin uznaje się za dotrzymany, jeżeli przed jego upływem Konsument wyśle oświadczenie o odstąpieniu na adres Sprzedawcy.

    2. Jeśli decydują się Państwo na zwrot Towaru, w celu ułatwienia nam całej procedury, prosimy o wypełnienie formularza odstąpienia od umowy – https://lulli.pl/reklamacje-i-zwroty - i włożenie go do paczki razem z Towarem i dowodem zakupu.

    3. Jeśli chcą Państwo odstąpić od umowy zawartej na odległość:

      1. Powinniście Państwo złożyć odpowiednie oświadczenie na piśmie i wysłać je do nas na adres e-mail lub na adres pocztowy. Zachęcamy do skorzystania z gotowego formularza odstąpienia od umowy dostępnego do pobrania na stronie naszego sklepu pod adresem: https://lulli.pl/reklamacje-i-zwroty. Mogą Państwo również skorzystać z formularza, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

      2. Towar odpowiednio zapakować (najlepiej w kartonowe pudełko) i wysłać na adres Naszego Sklepu w terminie 14 (czternastu) dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Towar nie musi być zwracany w oryginalnym opakowaniu, które nie jest przedmiotem sprzedaży, a służy jedynie do zabezpieczenia produktu. Do pudełka należy dołączyć wypełniony formularz zwrotu towaru - KLIK.

      3. Musicie Państwo załączyć dowód zakupu Towaru w naszym Sklepie, najlepiej w formie paragonu lub faktury. Jeśli nie posiadacie Państwo takiego dokumentu, musicie Państwo wykazać, że zakup został dokonany w naszym Sklepie. Dokumentem potwierdzającym sprzedaż, poza oczywistym paragonem fiskalnym może być również:

      • Wyciąg z terminala (przy płatnościach bezgotówkowych).

      • Potwierdzenie transakcji z konta bankowego.

      • Oświadczenie o zagubieniu paragonu fiskalnego wraz z oświadczeniem dokonania zakupu.

      • Zeznania świadków.

    1. Po otrzymaniu zwracanego przez Was Towaru, zwrot pieniędzy wyślemy niezwłocznie (obowiązuje nas termin 14 dni kalendarzowych) na wskazany rachunek bankowy lub tym samym kanałem płatniczym, którym dokonali Państwo płatności (PayU lub Przelewy24).

    2. Sklep dokonuje zwrotu pieniędzy jedynie na podany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy rachunek bankowy Klienta lub tym samym kanałem płatniczym, którym dokonali Państwo płatności (PayU lub Przelewy24). W przypadku wybrania opcji płatności za pobraniem lub płatności gotówką przy odbiorze zwrot pieniędzy następuje jedynie na podany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy rachunek bankowy Klienta.

    3. W przypadku, w którym wyślecie do Nas Państwo oświadczenie o odstąpieniu od umowy, jednak przekroczony zostanie 14-dniowy termin na odesłanie Towaru, Sklep może:

    • Wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu, aż nastąpi zwrot Towaru.

    • Żądać od Konsumenta odszkodowania, jeśli zwrot Towaru z naruszeniem 14-dniowego terminu spowodował szkodę (np. towar uległ przeterminowaniu, stracił na wartości).

    1. Nie mogą Państwo dokonać zwrotu używanego Towaru. Towar można odpakować i sprawdzić jego przydatność na takiej samej zasadzie, jak podczas dokonywania zakupu w sklepie stacjonarnym, jednak nie można zacząć go używać.

    2. Sklep nie zwraca kosztów związanych z wysyłką zwracanego Towaru (np. koszty opakowania, opłata pocztowa za odesłanie przesyłki).

    3. W przypadku dokonania zwrotu Towaru otrzymacie Państwo zwrot kwoty, którą zapłaciliście za Towar oraz zwrot kosztów przesyłki poniesione przez Was wcześniej, jeśli wybrany został najtańszy możliwy sposób dostarczenia towaru. Jeśli wybraliście Państwo inny sposób dostarczenia Towaru niż najtańszy oferowany przez Nas, otrzymacie zwrot kosztów doręczenia zamówionego Towaru odpowiadający najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie.

    4. W przypadku opcji darmowej dostawy przy zamówieniu o wartości powyżej 300 zł nie ponosicie Państwo kosztów przesyłki zamówionego Towaru. Oznacza to, że w przypadku odstąpienia od umowy otrzymacie Państwo jedynie zwrot kwoty, którą zapłaciliście za Towar. Dodatkowo, oferowana przez Nas darmowa dostawa rozumiana jest jako najtańszy zwykły sposób dostarczenia rzeczy. Jeśli więc, zdecydujecie się Państwo na wybór innego, droższego sposobu dostawy, to w przypadku odstąpienia od umowy nie zwrócimy Państwu kosztów dostawy.

    5. Jeśli decydujecie się Państwo na zwrot zamówionego Towaru, którego dostawa była darmowa, koszty związane z wysyłką takiego zwrotu pozostają po Waszej stronie.

    6. Nasz Sklep oferuje stałą cenę dostawy, niezależnie od ilości zamawianego Towaru. Co za tym idzie, w przypadku, jeśli zamawiają Państwo kilka Towarów w jednym Zamówieniu i decydują się później za zwrot jednego lub kilku wybranych, odstępują Państwo od umowy połowicznie. Dlatego też w takim wypadku nie mamy obowiązku zwracać Państwu kosztów przesyłki zwracanego Towaru.

    7. Mogą Państwo odstąpić od umowy jeszcze przed otrzymaniem Towaru. W takim wypadku, ponoszą Państwo koszty ponownej wysyłki Towaru do Sprzedawcy.

    8. Zwrotowi nie podlegają następujące Towary:

    • Produkty, które zostały już przymierzone dziecko i/lub uprane:

      • pieluchy wielorazowe: otulacze, kieszonki, All-In-One

      • wkłady chłonne wielorazowe z wiskozy bambusowej/biobawełny

      • pieluszki tetrowe.

    • Produkty, które zostały uprane:

      • Woreczki PUL, kosmetyczki PUL

      • Płatki kosmetyczne

      • Podpaski i wkładki wielorazowe

      • Myjki

      • Wkładki laktacyjne

      • Podkłady do przewijania

    • Produkty, którym została odcięta metka produktowa.

    • Wyprodukowane według specyfikacji Konsumenta lub wyraźnie zindywidualizowane.

    • Zapieczętowanych towarów, które nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, których opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. chusteczki nawilżane, proszki do prania).

    1. W przypadku zakupu Towaru za granicą, Konsumenci w każdym kraju Unii Europejskiej mają takie same prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych zgodnie z Dyrektywą 2011/83 w sprawie praw konsumentów.

    2. Jeśli dokonaliście Państwo zakupu bezpośrednio w naszym sklepie stacjonarnym, przysługuje Państwu okres 30 (trzydziestu) dni na zwrot Towaru, tylko za okazaniem paragonu lub faktury.

  1. § Reklamacje

    1. Sklep nie udziela gwarancji na zakupione Produkty. Trybem składania reklamacji w Naszym Sklepie jest rękojmia.

    2. Przed złożeniem reklamacji prosimy o kontakt z Naszym Sklepem w celu omówienia szczegółów. Jednocześnie pragniemy poinformować, że nie jesteśmy w stanie ocenić wad/uszkodzenia Produktu na podstawie zdjęć czy nagrań. Takiej oceny dokonujemy jedynie po dostarczeniu nam Produktu.

    3. Rękojmia przysługuje Konsumentom na podstawie art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Podstawą odpowiedzialności przedsiębiorcy wobec Konsumenta jest wada fizyczna lub prawna (art. 556 KC). Co za tym idzie:

    4. Przysługuje Państwu okres 2 (dwóch) lat na złożenie reklamacji z tytułu rękojmi na zakupione u Nas Produkty. Termin ten liczony jest od dnia zakupienia Produktu. Jeśli złożycie Państwo reklamację w ciągu roku od biegu tego terminu, przyjmuje się, że Produkt posiadał wadę w momencie jego zakupu. Jeśli zauważycie Państwo wadę w późniejszym terminie, czyli pomiędzy 12. a 24. miesiącem od wydania Produktu, obowiązek udowodnienia, że wada towaru istniała w momencie zakupu spada na Was.

    5. Jednocześnie, czas na zgłoszenie reklamacji to rok od dnia zauważenia wady.

    6. Jesteśmy odpowiedzialni względem kupującego, jeśli rzecz sprzedana ma wadę:

               Fizyczną:

      • Nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia.

      • Nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór.

      • Nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia.

      • Została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

        Prawną:

      • Rzecz stanowi własność osoby trzeciej (sprzedawca nie jest właścicielem sprzedawanej rzeczy).

      • Rzecz jest obciążona prawem osoby trzeciej (np. przysługuje do niej prawo pierwokupu, odkupu roszczenia, ujawnione w księdze wieczystej).

      • Występuje ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynikające z decyzji lub orzeczenia właściwego organu (rzecz jest zabezpieczona w postępowaniu karnym jako dowód lub jest objęta zakazem zbywania wydanym w postępowaniu zabezpieczającym).

      • Sprzedawane jest prawo, które nie istnieje.

7. Jeśli chcecie Państwo złożyć w Naszym Sklepie reklamację z tytułu rękojmi.

Prosimy o dokonanie tego na piśmie, najlepiej z wykorzystaniem gotowego formularza reklamacyjnego, dostępnego do pobrania na naszej stronie: KILK

Takie oświadczenie należy do Nas wysłać razem z Produktem (nie musi być w oryginalnym opakowaniu) na adres podany w 2 § Dane adresowe.

Prosimy o załączenie dowodu zakupu razem z paczką (najlepiej paragon lub fakturę). To pomoże nam sprawniej załatwić sprawę. Dowodem zakupu mogą być również dokumenty wymienione w pkt. 4.5.3.

Koszty dostarczenia wadliwego Towaru pokrywa Sprzedawca. W praktyce oznacza to, że musicie Państwo wysłać Nam reklamowany Produkt i, co ważne, zachować dowód poniesienia kosztów takiej wysyłki (np. potwierdzenie nadania paczki na poczcie). Dokonamy wtedy zwrotu poniesionych kosztów wysyłki na wskazany przez Was rachunek bankowy. Możemy też wysłać Państwu gotową etykietę do nadania paczki Paczkomatem InPost.

Prosimy o podanie następujących danych:

    • Imię i nazwisko.

    • Adres (kod pocztowy, ulica i numer domu).

    • Numer telefonu i adres e-mail.

    • Należy także podać numer zamówienia, numer dowodu zakupu, opisać reklamowany przedmiot oraz zawrzeć zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia.

Powinniście Państwo określić, jakich działań oczekujecie z Naszej strony, względem uszkodzonego Produktu. Możecie Państwo skorzystać z następujących opcji:

      • Przede wszystkim, jeśli stwierdzona zostanie usterka lub wada fizyczna (rozpruty materiał, wyrwane napki, itp.) zaproponujemy Państwo naprawę takiego Produktu.

      • Żądać wymiany uszkodzonego Produktu na nowy.

      • Zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.

      • Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. Pragniemy przypomnieć, że zwrot ceny jest zawsze wariantem ostatecznym - jest to uprawnienie przysługujące kupującemu tylko wtedy, jeśli nie będziemy mogli zapewnić Państwu naprawy lub wymiany Produktu.

    1. Po złożeniu takiej reklamacji, rozpatrzymy ją w terminie 14 (czternastu) dni i poinformujemy o tym Państwa drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail. Jeśli nie otrzymacie Państwo od nas odpowiedzi w terminie 14 (czternastu) dni, przyjmuje się, że reklamacja została uznana za zasadną.

    2. Przepisy nie określają tego, w jakim terminie musimy wykonać działania reklamacyjne. Nasze obowiązki postaramy się wykonać niezwłocznie, czyli najszybciej jak to możliwe, ponieważ zależy Nam na sprawnym przeprowadzaniu takich działań. O wszelkich aktualizacjach w postępowaniu reklamacyjnym będziemy informować Państwa drogą mailową.

    3. Reklamacji nie podlegają uszkodzenia powstałe z przyczyn leżących po stronie Klienta np. nieprawidłowe rozpakowanie paczki, uszkodzenia mechaniczne, użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl